Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu




3 Aralık 2015 Perşembe

Eskiden.../ Şimdi...

Eskiden derken ne kadar eskiyi kastediyorum, ben de tam bilmiyorum. Bazılarında 4 sene öncesi bazılarında 10 sene öncesi olabilir.
- Eskiden kedilerden çok aşırı korkardım, şimdi ise korkmuyorum. Her gördüğüm kediyi hemen böğrüme de basmıyorum ama yanlarında çığlık atmadan hatta bazen kafasını okşayarak onlarla iletişim kurabiliyorum.
- Eskiden posta kutuma fatura ve reklam afişlerinden başka bir şey gelmezdi, şimdi ise postcrossing kartlarım ve mektup arkadaşlarımdan şahane güzellikler geliyor.
- Eskiden daha çok film izlerdim, tüm sinema dergilerini alıp okurdum, şimdi ise 6 ay içinde 1-2 film izleyebilmişsem "iyi" diyorum, sinema hak getire. (lafı gelmişken, üç yavrulu kıvırcık kuzenin sinema sözünü hatırlatayım :P )
- Eskiden hayata daha siyah bir gözlükle bakardım, şimdilerde de pembe gözlüğüm yok(sanırım böyle olmasını da istemezdim) ama kendimi daha iyi hissediyorum. Belki de gözlük takmaya ihtiyacım yoktur, bilmiyorum.
- Eskiden kötü bir şey yaşadığımda bir müddet orada kalırdım, oradan çıkamazdım. Şimdi ise çok daha kısa sürede bulunduğum yeri terk edebiliyorum.(bu, benim için bir başarı)
- Eskiden çok kitap okurdum, bir ara çok az kitap okudum, şimdi ise (son 5 yıldır gibi) aradaki farkı kapatmaya çalışıyorum. Bunu yaparken de bazen kendimi hırpalıyorum. Bunu fark ettiğimde ise mola veriyorum, duraklıyorum. Sonra derin bir nefes ve heyecanla kaldığım yerden devam ediyorum.
- (farkındalık demişken) Eskiden yaptığım şeyleri hiç "farkında olmadan" yapıyordum, sonra bana bir aydınlanma geldi(bir araç ile belki) ama fazla farkındalık da beni yordu, şimdilerde orta karar götürüyorum bazı şeyleri.
- Eskiden "arkadaşlık" kavramına daha farklı yaklaşırdım, şimdi ise çok farklı. Ve bu duygu hali beni sakinleştirdi, daha mutlu etti.
- Eskiden "çok aşırı üşengeç" biriydim, şimdi ise üşendiğimde "kaldır bakalım totoyu esoş" diyebiliyorum.
- Eskiden sadece "siyah" ve "beyaz" vardı ve bu renkler daha keskin bir şekilde birbirinden ayrılıyordu, şimdi hayatımda "gri" de var ve renkler iç içe geçebiliyor.

Bu görsel de canım Yasemen'den ve onun yine haberi yok :)
- Eskiden daha çok şey için "yapamam ben hiiii" derdim, şimdilerde "dur bir deneyeyim hele, yapamadığıma öyle karar vereyim" diyorum(çoğu zaman)
- Eskiden "bakıp göremez"idim, şimdi ise "görmek için bakıyorum" gibi geliyor. Özellikle de doğaya :)
- Eskiden bir çocuğa bakabileceğimi hayal bile edemezdim, şimdi ise şaka maka Elif büyüyor :)
- Eskiden "daha daha daha alıngan" biriydim, "şimdi ise "daha alıngan" biriyim. Bu özelliğimi de hiç sevmiyorum :(
- Eskiden çok utangaçtım, kimseyle konuşamam/tanışamam derdim. Şimdi ise blogdan veya instagramdan tanıdığım insanlarla buluşuyor ve hatta gülüşüyorum.
- Bu utagaçlık konusunda tatlı bir arkadaşımla yaptığımız faydalı bir yazışmanın ardından, eskiden kendi fotoğrafımı çekmeye/çektirmeye bile çekinirken, şimdi fotoğraflarımı paylaşabiliyorum.
- Eskiden araba kullanmaktan korkardım, şimdilerde karabalık benim araba kullanmamdan korkuyor, çok aşırı dalgınmışım :(
- Eskiden de unutkandım, şimdi de unutkanım.
- Eskiden de zaman yönetimim kötüydü, şimdi de öyle :/ "Çok vakitte az işler" yapardım, şimdi ise "az vakitte çok işler" yapmaya çalışıp yapamayanlardanım. Bu da doğal tabii :)
- Eskiden arkadaşlarımın hepsiyle yüz yüze tanışmışlığım vardı, şimdi ise blog ve instagramdan dolayı tanıdığım, hemen her gün muhabbet ettiğim ama yüz yüze görüşmediğim(ilginçtir bunun eksikliğini de hissetmediğim) insanlar var.
- Eskiden blogumu sadece ben ve karabalık okurduk, bir de kıvırcık kuzenler... Şimdi ise gelen yorumlardan anladığım kadarıyla blogumu okuyan daha çok kişi var :)
- Eskiden de işimi sevmezdim, şimdi de sevmiyorum. Ne içimdeki çocuğu besliyor ne de beni. Ama şımarıklık yapmaya lüksüm yok, bir işim olduğu için şükrediyorum.
- Tuhaf bir cümle mi olacak bilmiyorum ama eskiden "çiğ patates" gibi hissederdim. Şimdi ise "kumpir" gibiyim,sade :)

Bu satırları yazalı bile bir şeyler değişti aslında hayatımda :) Sonbaharı yaşıyorduk, şimdi ise dışarıda kar atıştırıyor.
Eskiden de kendimi en mutlu hissettiğim yer, kitapların yanıydı; şimdi de öyle.
2016 dilekleri için sağlık ve ailemle birlikte olmak maddelerinin hemen bir sonrasına bunu eklemeliyim unutmadan, içinde kendimi mutlu&üretken hissedebileceğim bir "çocuk kütüphanesi" açmak :)
* Bu bir "mim" olsun ve kabul ederlerse Filiz, Damla ve Yasemen bu "Eskiden.../şimdi..." başlığını canları nasıl isterse doldursun :)
***
Aklıma geldikçe yine yazayım:
- Eskiden de şaşkındım, hala da öyleyim. Masamda 1 adet (açık)kozalak, 2 adet (kapalı) kozalak vardı. Son günlerde 3 adet açık kozalak var ve sizce ne olmuş olabilir? Ben bunu bile anlayamadım. Kapalı kozalaklarıma ne olduğunu sordum durdum, meğer açmışlar :)

22 yorum:

  1. Çiğ patates ve kumpir olayına çok güldüm, ilahi Esra :) Elif'e öpücük...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) İnsan kendini tam anlatamıyor ya bazen, benzetme fena olmuyor hele ki meyve-sebzeler :))

      Sil
  2. Ay ne güzel ne samimi bir yazı olmuş, okurken ben de kendim için düşündüm :)) Öperim kocamanından seni

    YanıtlaSil
  3. Ne güzel anlatmış kendini Esra, keyifle okudum yine...
    Okurken de düşündüm hıımm eski benle şimdiki ben arasında dağlar kadar fark var sanırım ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vardır mutlaka, büyüyoruz / olgunlaşıyoruz sanırım :)
      SEn de yazsana Ülkü, ne güzel olur :)

      Sil
  4. Hatirliyorum ben yazisirken neyse de yuz yuze gorussek boyle olur mu bilmem, inanilmaz cekingenim dedigin zamanlari. Ama ben emindim karsimda simsicak birini (ya da ucunu mu demeliyim:) bulacagimdan. Yuzyuze gorusmemis olsaydik da ben de eksikligini hissetmezdim bu durumun ama iyi ki de gorustuk, gulustuk :))

    Sen yine harika yazmissin, cok keyif alarak okudum, ben bu sekilde kelimelere dokemem bir de biraz zaman alabilir yogunluktan dolayi ama bir seyler yazmaya calisirim tabiki.

    Opuyorum kocaman :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de hatırladım :) Ne komiktim ve ne çok çekiniyordum... Şimdi de öyleyim aslında ama biraz daha az sanırım.
      Buluşmamız bence de çok iyi oldu, Elif'in Çağrıya olan aşkını gördük ehehehehe
      Senin yazın da çok güzeldi, bu tarz yazıları sen de daha mı sık yazsan acaba dedim :P
      Ben de öptüm senii Canım Yasemen :)

      Sil
  5. En güzeli "eskiden" deyip sonra hüzünlenmemek. Bütün "eskiden" lerin gülümsetsin seni 💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle aslında değil mi Züleyha.. Ne güzel demişsin, "eskiden" deyip hüzünlenmemek lazım

      Sil
  6. Yazini 3 kere okudum, nasil guzel anlatmissin.
    Ben de yazmaya gidiyorum hemen, umarim altindan kalkabilirim.
    Arkadaslik hakkinda ne kadar ayni dusundugumuzu bilsen sasardin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Damlacığım, senin yazını merakla bekliyorum :)
      Tekrar bir araya gelsek de daha uzun görüşsek :)

      Sil
  7. ----------Oooo-----
    -----------(----)------
    ------------\---(------
    -------------\_)------
    ----oooO----------
    ----(----)-----------
    -----)---/-------
    -----(_/--------
    Sayfada gezindim :)
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. eskiden de tatlıydın şimdi de :)

    YanıtlaSil
  9. böyle güzel arkadaşlıklar edinmek güzel şans :)

    YanıtlaSil
  10. oyle cok maddede aa ben de boyleyim dedim ki. ne guzel bir baslik olmus bu.
    bu zamana kadar buraya ugramadigim icin yazik dedim kendime. kalemine saglik yeni yazilarda gorusmek uzere
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler,
      ben de sizin blogu yeni keşfettim ve eski yazılara bakıyorum ne güzeller diye :)
      Sevgiler

      Sil
  11. amaniiin okuyacak ne çok şey birikmiş :) eskiyi bilmiyom ama şimdi gayet balsın bal :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...