Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu




2 Aralık 2013 Pazartesi

Pratik Tarifler: Pekmezli & Damla Çikolatalı Kurabiye :)

Hani bazen hamaratlığınız tutar ve mutfakta bir şeyler yapmak istersiniz ama bu yemeğin/pastanın sizin damak tadınıza uygun olmasına dikkat edersiniz.
Geçen gün canım kurabiye yapmak istedi, hazır yapmışken yiyebileceğim bir şey olsun istedim :)
Elimde internetten bulduğum ama nerden olduğunu da bilmediğim bir tarif vardı, ben de onu değiştirdim.
Sonuç bizim damak tadımıza uydu.
Siz de beğenir misiniz bilemem ama ben yine de pratik bir tarif olduğundan yazayım istedim.

Malzemeler:
2,5 su bardağı un ( bir sonraki sefere tam buğday ununu denemeye niyetliyim)
1 yumurta
1 paket kabartma tozu
yarım su bardağı pekmez
3 yemek kaşığı dolu dolu tereyağı (orjinal tarifte 200 gram margarin yazıyordu)
istediğiniz kadar damla çikolata (ben 10 tatlı kaşığı koydum)

Yapılışı:
Tereyağını bir süre önce dolaptan çıkartıp dinlendirin.
tereyağı ve pekmezi mikserle ya da kaşıkla karıştırın.
yumurtayı koyup biraz daha karıştırın.
un, kabartma tozu ve damla çikolatayı da ekleyin.
son karışımı 2-3 dakika kaşıkla karıştırın.
elde ettiğiniz kıvamdan kaşık yardımıyla parçalar ayırıp yağlı tepsiye serin.

Pişme:
Önceden ısıtılmış fırında 160 derecede 15-20 dakikada pişiyor.

pişmeden önceki halleri
Ve çabucak piştiler :)
* Tarif çokça uydurma içerdiğinden size uyan kısımları kullanınız :)
** Kurabiye tariflerinin en püf noktası oda sıcaklığı kıvamındaki tereyağını bana öğreten sevgili İncirli Kurabiye Zeynep'e çokça sevgiler :)

İtiraf: Migrenden dolayı tatlı fazla yiyemiyorum ama kurabiye yapmak hatta inanmazsınız bazen mutfakta bir şeylerle oyalanmak çok keyif verici olabiliyor. Siz yemeseniz bile etrafta bu kurabiyelere yumulacak birileri illa ki vardır :)

AFİYET OLSUUUUN

4 yorum:

  1. Şeker olmaması süper. Ayrıca mutfakta oyalanmak bence de oldukça dinlendirici ve keyif verici. Ancak ipin ucu kaçınca keyiften eser kalmıyor :) malesef.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şekeri ben de hiç sevmiyorum. Fiyatı biraz daha uygun olsa esmer şeker denenebilir belki ama bana açıkçası çok pahalı geliyor. Pekmez de şimdilik gayet iyi :) Sizden de tarifler bekliyoruz, Ada ile birlikte yaptıklarınızdan özellikle :)

      Sil
  2. Bu tarifi deniyim en kısa zamanda:) (Yalnız pekmezin pişirilmemesi gerektiğini duymuştum. Kansorojen bir madde açığa çıkıyormuş.) Ben pekmezli kurabiyelere pekmezini fırından çıkar çıkmaz sürüyorum üstlerine. Belki öyle de denenebilir diye izninizle paylaşıyım dedim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın, ben de şimdilrde öğrendim, pekmezi tavsiye etmiyorlar. Limonlu haşhaşlı başka bir tarif var asıl onu şiddetle tavsiye ederim, ultra süper oluyor :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...